Boosta ditt immunförsvar i virustider


virus.jpg


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det finns så mycket vi kan göra själva för att förstärka vårt immunförsvar, inte minst vad gäller energisystemet.

 

Här kommer några tips, blandade med mina egna funderingar eller vad som känns rätt för mig😊

Stötta immunförsvaret med energiövningar

andligt.jpg



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Donna Eden, en mycket välrenommerad amerikansk healer, har skapat ett 5-6 minuters program ”The Daily Energy Routine” som är stärkande generellt för hela energisystemet. Att göra detta korta program med 8 rörelser dagligen kan verkligen göra skillnad för ditt immunförsvar och din hälsa:  http://www.energytalk.se/7mindaily.asp  

 

Ditt immunförsvar kan behöva stärkas på flera sätt och här kommer några övningar till:

 

Stärk mjältmeridianen
Mjältmeridianen är den meridian som metaboliserar (smälter) allt. Mat i första hand men även vår yttre miljö och miljögifter, och händelser och situationer, relationer, utmaningar, ja egentligen allt vi är med om. Allt detta behöver processas genom vårt system och på samma sätt som vår mat, så behöver även allt annat brytas ned och tas om hand om i vårt system för att komma oss till godo. Meridianen är även viktig för vårt immunförsvar och för blodet.

Donna Edens fantastiska lärare Madison King demonstrerar övningen här: https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=VW-5nIYbW2w&feature=emb_title

Lugna trippelvärmarmeridianen
Trippelvärmaren är vår krigare och riskerar att fastna i ”on” läge. För att lugna ner meridianen så vårt nervsystem kan slappna av och sakta ner farten så kan man lugna ner trippelvärmaren. Här kan du se hur en annan av Donna Edens duktiga lärare, Francie Boyce, demonstrerar övningen:  https://www.youtube.com/watch?v=nxqjO5qHYBE

Kombo mjältmeridianen och trippelvärmaren
Här visar Donna Edens döttrar en kort komboövning för båda meridanerna https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=YpdZlNIvpu4&feature=emb_title

Donna Eden
Har en fin video med lite av varje angående virus:  https://www.facebook.com/EdenEnergyMedicine/videos/873557436450465/


Allt ovanstående gäller generellt för alla bakterier och alla virus, inte bara Covid …..

 

boll.jpg

 

 

 

 

 

 

                                                                                                           


 

God hygien är väl självklart för alla vid det här laget!

 

Tvätta händerna

anticeptiskt.jpg

 

 

 


 

 

 

 

 

En av de självklara sakerna för många av oss är att tvätta händerna och kanske särskilt efter all "indoktrinering" från media när det gäller pandemin.

Gör inte alla det? Nja kanske inte – alltså tvätta händerna när du kommer hem, tvätta händerna om du hanterar pengar, skakat hand, när du ska laga mat, osv osv, listan kan göras hur lång som helst. Och att ”tvätta händerna” inte betyder att bara snabbt skölja av dom utan att verkligen tvåla in och tvätta handflator, handryggar, fingrar, fingertoppar.

Jag såg ett intressant program en gång där de sa att man ska tvätta händerna så länge som det tar att sjunga Happy Birthday, och i ett annat att man ska tvätta händerna som om man hade skurit upp chili och sen ska sätta i kontaktlinser....

Rör inte ansiktet

forkyld.jpg

 

 

 

 


 

 

 

Det här kom i början av pandemin, våren 2020:

En amerikansk läkare, Dr Peter Lin, diskuterade viruset på youtube:  https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=ixPVQpO-eiA&feature=emb_title  och sa bl a att Coronaviruset måste få hjälp av oss människor för att överleva. Med det menade han att om vi får viruset på huden så klarar det inte att gå igenom huden och föras vidare, utan det är först när viruset får kontakt med någon av våra öppningar och slemhinnor – ögon, näsa, mun, öron, underliv – som det kan komma in i kroppen och börja föröka sig. Så när du är ute och dina händer har haft kontakt med allt möjligt som dörrar, varor, handtag, säten, mm, mm, så rör inte ansiktet med händerna förrän du har – just det – tvättat dom ordentligt.

 

Boosta med vitaminer och mineraler

citron.jpg

 

 


 

 


Det är inget nytt att vitaminer och mineraler verkligen kan göra skillnad för vårt immunförsvar.
Mina favoriter är:
B, C och D samt Zink (flytande zinksulfat) i rikliga mängder.

Här kan du läsa vad Anthony William (Medical Medium) har att säga om Första hjälpen för immunförsvaret:  https://www.medicalmedium.com/blog/tips-for-colds-flu och hans Zink Shock Therapy:  https://www.medicalmedium.com/blog/zinc-essential-mineral-for-health eller på svenska gör så här:
Töm två dropprör fullt med flytande zinksulfat (hälsokosten) rakt ner i halsen och håll kvar det i en minut innan du sväljer det. Repetera var tredje timme och gör det här i två dagar under den tid du är vaken. Det är viktigt att börja så fort du känner något minsta i halsen eller näsa.


En av mina favoritshots är citron, färsk ingefära, gurkmeja och lite honung.

 

Resa

Resvaska.jpg

 

 


 

 

Vid resor är det här bra att ha med dig (speciellt på flygresor):

 

Ta en matsked Kokosolja och ca 20 droppar Tea Tree och 20 droppar Lavendel och blanda i en liten burk. När du reser så massera lite av blandningen i näsborrarna som ett extra skydd mot virus och bakterier.


             Collodialt silver – är anti ALLT och finns som spray. Du kan spray direkt ner i halsen för extra skydd.

Rädslor

Radsla.png

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Slutligen några ord om rädsla. Rädsla i sig kan ”ställa till det” – kom ihåg att när det gäller energi, så drar vårt energisystem till sig samma sorts energi som finns i vårt system och det kanske inte är just sån energi som vi behöver just nu.

Alla känner vi rädsla vid olika tillfällen och pga av olika händelser och situationer. I skrivande stund är det pandemin och covid som dominerar överallt. Detta virus har i allra högsta grad skapat stora vågor av rädsla, världen över. Inget konstigt med det, för mig är den viktiga frågan hur vi kan hantera vår rädsla. Och det kanske inte handlar så mycket om att fixa den eller bli av med den, utan mer att medvetandgöra den och tillåta den att "vara med". Upplever du rädsla så gå till trippelvärmarövningen ovan och även mjält/trippelvärmar kombon och gör de övningarna ofta. Det finns många övningar för att lugna fight/flight systemet, här hittar du några till.


Lycka till med att boosta ditt immunförsvar!

 


 
stäng