Taking down the flame

Uppdaterad 141103

Klicka här för att se övningen på youtube

 

hand_med_energi.jpg

Den här övningen är mycket bra att göra när du känner dig överväldigad, har oro, stark oro eller till och med panik. Även bra vid högt blodtryck.

 

 

Den lugnar och för ner energin från övre delen av kroppen till nedre delen av kroppen, vilket gör att du kommer tillbaka till dig själv och får kontakt med dig själv och din kropp igen.

 

Gör så här:

Under övningen andas du långa, djupa andetag med munnen stängd på inandning och öppen mun på utandning.

  • Andas in och för upp dina händer i en cirkel till ovanför huvudet. Forma en pyramid med händerna genom att föra fingertopparna mot varandra och pek-, lång-, ring- och lillfingrar pekande uppåt och tummar och pekande nedåt. Vila pyramiden på toppen av ditt huvud. Andas ut.
    
  • Andas in och för pyramiden ner till 3e ögat och vila tummarna in mot 3e ögat och andas ut.
    
  • Andas in och för pyramiden ner till hjärtchakrat (mellan brösten) och vila tummarna in mot bröstet och andas ut.
    
  • Andas in och lägg händerna med fingrar pekande nedåt mot bröstet, och glid med händerna ner mot naveln och forma en ”diamant” med händerna runt naveln, och andas ut.
  • 
  • För ut armar längs sidorna och låt dem hänga. På inandningen för upp händerna i en cirkel ovanför huvudet, händer mot varandra. Vänd händer så handryggarna möts ovanför huvudet och på utandningen för händer/armar i en nedåtgående cirkel.

 

Den här övningen kan du göra en gång eller flera gånger efter varandra.



 
stäng